Borsa ve para kazananlar,kaybedenler nasıl oluşuyor.

Borsa bir yatırım ve birikimleri değerlendirmek için sermaye piyasası içindeki en likit yatırım aracıdır.Borsa da riskleri en alt seviyede yani minumum seviyede tutmak için bilinçli yatırımcı olmak gerekir.Borsa oynamak istiyorum neler yapmam gerekiyor ve hangi iştetmelerin hisselerini satın almam daha garanti olur?”
“borsa başlamak istiyorum ama şuan hiç bir bilgi ve deneyimim yok. bir banka üzerinden hesap açtım, b başlayacağım ama tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşların düşünce ve yardımını alırsam çok daha güzel olacak benim için”
“ilk başta ne kadar sermaye olması lazım, ve hangi hisse senetlerini alıp ne zaman satmam gerek bunu nasıl bilebilirim ?” gibi sürüp giden soruların cevabı öncelikle Borsa oyun değil yatırım araçı olduğunun bilincine varılması gerekir.


Borsada iyi olmak istiyorsan, ülke dışında sağlam yerlerde çalışan eşin dostun olacak ki kritik zamanlarda haber alacaksın.”
 “Borsada az sermaye varsa uzun dönem, çok sermaye varsa elinde kısa dönem oynamalı yeter!!!”
“Geçenlerde arkadaş Fenerbahçe’ye yatırdı bayağı bir para aldı. “
 “Tüpraş hisse senedi al paran yettiği kadar. 1 senede paran katlansın derim ben.”
 “Türkiye'den hisse alıp satmak istiyorsan, babam bir şey demişti geçenlerde ama neydi hatırlamıyorum... Silah endüstri mi, Aselsan mı yoksa başka bir şey miydi.. Buna benzer silahlı teknolojili bir şeylerdi işte.. Öyle bir yerden hisse alırdım elimde 1 trilyon nakit olsa demişti... Sürekli yükselişe geçiyormuş galiba.”


·         “Borsa düşerken hisse alınmaz” – Neden? Borsa şu an düşüyor diye hep düşecek mi? Düşüşün dibini yakalamanız tamamen şansa kalmıştır, o yüzden eğer çok güçlü bir beklentiniz yoksa, düşüşlerde kademeli alım yapılmalı. Doğru ve sağlam şirketlerin hisselerine yatırım yapıyorsanız, bunlar uzun vadede size çok para kazandıracak.
·         “Borsa berbat, ne var ne yoksa satmak lazım” – Elinizdeki hissede bir sorun yoksa, yani şirket sapasağlam ayaktaysa paniklemeyin. Kar oluştuğunda  satın ve piyasayı izleyin ama ne var ne yok satmayın. 
·         “Herşey yükseliyor, bir benim kağıt düşüyor. Ama ben bu kağıda inanıyorum, bekleyeceğim”  – Eğer hisse sürekli düşüyorsa bir sebebi vardır. Belli ki bilmediğiniz bir şey var, satın, adam gibi bir kağıt alın.
·         “duyumlar ile hisse almak yerine, piyasa yönü ve analize göre karar verin. Siz piyasanın yönünü takip edin, dedikoduları değil. Siz duyana kadar zaten hisse priminin çoğunu yapmıştır. Uzak durun.


Bu Konuda yardım almak ve kendini geliştirmek istersen  öncelikli olarak eğitim şart diyorum.Peki nasıl ve ne şekilde öğrenebilirim diyenlere ;

borsa da yapılan hatalar

Yorumlar

  1. Borsada kazandıran analiz ve sistemin yoksa
    Mutlaka inceleyiniz
    Www.borsasistemi.com

    YanıtlaSil
  2. spekülatör nedir spekülatör kimdir hakkında bilgi istiyoruz

    YanıtlaSil
  3. dolar kuru teknik analizlerini bulabilirsiniz....

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder